Follow Us

Monday, August 7, 2017

Bahasa Inggris Mabuk Perjalanan




Hai sobat! Gegara hari ini saya melakukan perjalanan ke Bengkulu Kota dan merasakan mabuk, saya terinspirasi membuat posting ini.

Saya duduk di belakang, lalu ada penumpang wanita duduk di depan saya. Wow semerbak parfumnya langsung membuat saya pening. Saya tutup hidung sepanjang perjalanan dengan jilbab. Wah, ini saya mabuk. 

Ini bukan pertama kali saya mabuk perjalanan gara-gara parfum orang. Entah parfum atau cologne yang dipakai. Semerbak di awal lalu berubah bau seiring waktu berjalan. 

Lalu saya kepikiran, bahasa inggrisnya mabuk perjalanan apa ya. Setelah saya googling, ternyata bahasa inggris-nya motion sickness. 

:)

1 comment:

  1. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete

leave your comment here!